Biuro Glovis, Kontener przed budynkiem Intereuropa, Vojkovo nabrezje 30, 6000 Koper, Słowenia (45°32’53.0″N 13°44’16.1″E);
Port Luka Koper, Vojkovo nabrezje 38, 6000 Koper, Słowenia (45°32’55.0″N 13°44’21.5″E).
Godziny Pracy:
Biuro Glovis:
pon. – pt. 07:00 – 20:00, kierowcy powinni zgłaszać się po listę załadunkową najpóźniej do godz. 18:00;
sob. biuro nieczynne;
niedz. biuro nieczynne.
Port:
Wjazd do portu na załadunek do godz. 18:00.
Parking:
Port of Koper – Truck terminal – 1 km od bramy portu (45°32’41.4″N 13°44’28.4″E).
Procedura załadunku:
Po przybyciu na załadunek kierowca parkuje na parkingu „Port of Koper – Truck terminal” i udaje się po dokumenty załadunkowe do kontenera Glovis usytuowanego pomiędzy dwoma biurowcami Intereuropa.
Przed wyjazdem z parkingu do portu:
Kierowca musi wyrobić w biurze parkingu kartę wjazdową do portu. Jeżeli kierowca zapomni o wyrobieniu karty wjazdowej będzie musiał wrócić na parking co wiązać się będzie z ponowną opłatą za postój.
Udając się do kontenera Glovis kierowca musi mieć przy sobie dowody rejestracyjne ciągnika i przyczepy oraz pieczątkę firmy.
Kierowca otrzymuje 4 egzemplarze Zlecenia załadunku (Inspection specification list): dla siebie, dla firmy sprawdzającej samochody, dla Glovis (z wpisami po rozładunku) i dla odbiorcy oraz Listę załadunkową (Loading order).
Jeśli kierowca zgłasza się po dokumenty załadowanym at to musi o tym poinformować dyspozytora.
Po wydaniu dokumentów, Glovis informuje o załadunku firmę Verificae sprawdzającą samochody.
Firma Verificae sprawdza samochody po rozładunku z promu (first point of rest) oraz ponownie tuż przed wydaniem dla kierowcy (last point of rest).
Po odebraniu dokumentów załadunkowych i wjechaniu do portu kierowca zatrzymuje się na parkingu przy kontenerze dyspozytorni (150 m od bramy wjazdowej, po prawej stronie) gdzie dostaje informację o lokalizacji samochodów.
Kierowca jedzie na plac załadunkowy.
Samochody ustawione są w ładunki w liniach załadunkowych.
Kierowca dokonuje odbioru jakościowego samochodów, znalezione uszkodzenia zgłasza pracownikowi portu oraz kontrolerowi firmy Verificae.
Kontroler Verificae wpisuje uszkodzenia w Zleceniu załadunku uprzednio klasyfikując je na transportowe lub nie transportowe (np. uszkodzenia pod zderzakiem). Wpisy potwierdza pieczątką oraz podpisem.
Kontroler Verificae wpisuje również te uszkodzenia których nie wykrył kierowca a zostały odnotowane podczas kontroli przez kontrolerów Verificae na dwóch wcześniejszych etapach kontroli.
Pracownik portu skanuje samochody, potwierdza szkody u kontrolera Verificae oraz wystawia raporty szkodowe (tylko na szkody transportowe).
Kierowca przejmuje samochody na swoją odpowiedzialność po podpisaniu Listy załadunkowej. W przypadku spornych kwestii kierowca nie może podpisać Listy załadunkowej zanim nie skontaktuje się z kontrolerem Verificae.
Przed rozpoczęciem załadunku kierowca musi wykręcić haki z przedniego i tylnego zderzaka oraz zamocować zaślepki.
Po załadunku kierowca wraca na parking przy kontenerze dyspozytorni.
Po zakończonym załadunku kierowcy nie powinni czekać na siebie nawzajem tylko pojedynczo udawać się na dyspozytornię a zwłaszcza do kontenera Glovis co znacznie skraca czas oczekiwania na dokumenty.
Na dyspozytorni kierowca zdaje raporty szkodowe oraz odbiera 2 egzemplarze WZ. Z WZ oraz ze Zleceniem załadunku (3 kopie) udaje się pieszo do kontenera Glovis (at zostaje na parkingu w porcie).
W kontenerze Glovis kierowca po odbiór dokumentów, w tym celnych (T1) zgłasza się do godz. 19:30.
Informacja o szkodach zostaje wpisana w CMR na podstawie wpisów w Zleceniu załadunku.
Okazując posiadane dokumenty na bramie wyjazdowej kierowca opuszcza załadowanym autotransporterem teren portu.
UWAGA!
Postój autotransporterem w godzinach nocnych na terenie portu w Koprze jest zabroniony. Kierowcy którzy nie mają awizacji lub nie zdążą z załadunkiem w danym dniu muszą w nocy parkować poza terenem portu na parkingu „Port of Koper – Truck terminal”.
Procedura Szkodowa Glovis Port Koper
Dotyczy: załadunek samochodów Hyundai, trasa Koper – Kleszczów
Bezpośrednio po załadunku samochodów w Porcie Koper, kierowca udaje się do kontenera dyspozytorni na terenie portu w celu odbioru dokumentu portowego „IZSKLADIŠČENJE” – dokumentu z wykazem załadowanych samochodów (pergaminowy wydruk z drukarki).
WAŻNE! Przed podpisaniem dokumentu „IZSKLADIŠČENJE” kierowca musi sprawdzić czy w dokumencie zostały wpisane szkody zgłoszone przez niego przed załadunkiem. Tylko w takim przypadku dokument może być podpisany ( jak na załączonym zdjęciu )
Ponieważ „Inspection specification list” i CMR wydawane są na późniejszym etapie i są wewnętrznymi dokumentami Glovis, dokument portowy „IZSKLADIŠČENJE” ma pierwszeństwo w przypadku roszczeń za szkody wykryte przed załadunkiem. Oznacza to, że tylko uszkodzenia odnotowane w raporcie „IZSKLADIŠČENJE” mogą zwolnić kierowcę z odpowiedzialności, a nie inne dokumenty („Inspection specification list” / CMR / zdjęcia kierowcy). W razie problemów proszę o kontakt pod nr telefonu: +48 605 607 162
UWAGA!
Raporty szkodowe otrzymane na załadunku w Luka Koper przekazujemy na rozładunku w CMPL Kleszczów!
Zaślepka haka przedniego zderzaka
W trakcie załadunku w Koprze (port) kierowca zobowiązany jest do wykręcenia haków oraz zamontowania zaślepek w otworach zderzaków. W przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia zderzaków hakami na autotransporterze a niezamontowane zaślepki machając się w czasie jazdy rysują zderzak oraz odpadają.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności