Procedura sprawdzania samochodów (calibro)
- Kontrola ma się odbywać z odległości 1 metra.
- Podczas kontroli schylać można się tylko sprawdzając zderzak przedni i tylny
- Podczas kontroli nie wolno się schylać sprawdzając progi samochodu. Odbiór w pozycji stojącej.
- Uszkodzenie znalezione w strefie A musi być widoczne z jednej pozycji, w strefie B z trzech pozycji.
- Rysa będzie uznana za szkodę transportową tylko jeśli jest wyczuwalna pod paznokciem.
- Wgniecenie będzie uznane za szkodę transportową jeśli jego rozmiar jest większy niż 1cm oraz uszkodzony został lakier.
- Postępowanie w przypadku naklejek (plomb) „do not open” na drzwiach i bagażniku:
- Naklejka nienaruszona – zostawić drzwi zamknięte, nie przerywać naklejek
- Naklejka naruszona – wymagana kontrola wnętrza samochodu za zgodą obsługi placu
- W przypadku występowania miejscowej lub całkowitej folii zabezpieczającej nadwozie:
- Folia nie może być usunięta, chyba że strony podejrzewają uszkodzenia pod folią
- Niewielkie uszkodzenia (stopień uszkodzenia 1-2) niewidoczne pod nieuszkodzoną folią. Po jej zerwaniu (w celu weryfikacji) nie są traktowane jako szkody transportowe
- W miejscu rozładunku nie wolno pokazywać otrzymanych wcześniej raportów szkodowych !!!
- Podpisanie każdego raportu szkodowego jest równoznaczne z przyjęciem odpowiedzialności za szkodę przez kierowcę!!!
- W razie sytuacji spornej należy dzwonić do firmy Astrea i zgłosić sprawę: jęz. pol. 0039 010 23 597 851; jęz. ang. 0039 010 23 597 740; jęz.niem. 0039 01023597 813. przerwa od 12 do 14.
- Od astrea należy obowiązkowo otrzymać 4-cyfrowy kod potwierdzający zgłoszenie i wpisać Go w raporcie szkodowym (schedzie):
W przypadku wpisania 4-cyfrowego kodu do raportu szkodowego nie wolno się podpisywać w polu z danymi kierowcy.
Raport szkodowy należy obowiązkowo dostarczyć do Adampol SA w ciągu 7 dni !!!
Uwaga !!! Na placu fabrycznym FCA w Tychach samochodami osobowymi należy poruszać się z zapiętymi pasami bezpieczeństwa !!!
Aktualizacja dnia 29.06.2022