KIEROWCA | DYSPOZYTOR | ||
Przekazuje podstawowe informacje: · miejsce zdarzenia · czas zdarzenia, · stan zdrowia kierowcy, · stan autotransportera, · stan ładunku, · okoliczności zdarzenia, · powód zdarzenia. | Uzyskuje od kierowcy podstawowe informacje: · miejsce zdarzenia, · czas zdarzenia, · stan zdrowia kierowcy, · stan autotransportera, · stan ładunku, · powód zdarzenia, · okoliczności zdarzenia. | ||
WYPADEK KOMUNIKACYJNY | sprawca: kierowca Adampol | · Jeśli są ofiary, lub szkoda ma poważne rozmiary, oprócz tego, że wzywamy pogotowie to również policję. Policja ustali winnego i wyda odpowiedni dokument. · Należy udostępnić stronie poszkodowanej do wglądu polisę. · Gdy wina jest sporna trzeba spisać dane personalne policjanta, nr służbowy, adres posterunku. Dobrze jest też zanotować dane poszkodowanych i świadków zdarzenia. · Jeżeli sprawca jest przeświadczony o swojej winie musi napisać oświadczenie, w którym wyjaśni okoliczności wypadku, poda dane swojego samochodu łącznie z jego nr polisy, adresem i nazwą firmy, która go ubezpieczyła. · W miarę możliwości należy zrobić zdjęcia uszkodzeń w aucie poszkodowanego i swoim. · Należy sprawdzić stan a/t oraz przewożonego ładunku. · Poinformować o zdarzeniu DYSPOZYTORA. | · Przypomnieć kierowcy, że nie ma obowiązku wzywania Policji. · Jeśli są ofiary, lub szkoda ma poważne rozmiary, oprócz tego, że wzywamy pogotowie to również policję. Policja ustali winnego i wyda odpowiedni dokument. · Należy udostępnić stronie poszkodowanej do wglądu polisę. · Gdy wina jest sporna trzeba spisać dane personalne policjanta, nr służbowy, adres posterunku. Dobrze jest też zanotować dane poszkodowanych i świadków zdarzenia. · Jeżeli sprawca jest przeświadczony o swojej winie musi napisać oświadczenie, w którym wyjaśni okoliczności wypadku, poda dane swojego samochodu łącznie z jego nr polisy, adresem i nazwą firmy, która go ubezpieczyła. · W miarę możliwości należy zrobić zdjęcia uszkodzeń w aucie poszkodowanego i swoim. · Należy sprawdzić stan a/t oraz przewożonego ładunku. · Poinformować o zdarzeniu Dyrektora ds. Jakości. |
WYPADEK KOMUNIKACYJNY | sprawca: osoby trzecie | · Należy obowiązkowo wezwać Policję w celu sporządzenia oficjalnego protokołu z zajścia. · Należy sprawdzić stan a/t oraz przewożonego ładunku i zgłosić wszystkie uszkodzenia Policji do protokołu. · Należy zażądać od sprawcy okazania polisy ubezpieczeniowej OC komunikacyjnego. Trzeba tę polisę dokładnie przeczytać (oryginał). Dobrze też wykonać, jeśli istnieje taka możliwość jej ksero. · Z polisy sprawcy należy odpisać: jego nazwisko (sprawdzić z dowodem potwierdzającym tożsamość) oraz adres. Jeżeli właścicielem pojazdu jest firma wówczas należy zapisać jej nazwę i adres. Markę samochodu, nr rejestracyjny, nr nadwozia. Datę ważności polisy. Nazwę i adres firmy ubezpieczeniowej, która wystawiła polisę. Seria i nr polisy. · Sprawca wypadku powinien własnoręcznie napisać oświadczenie, w którym potwierdzi, że spowodował wypadek. Jeżeli istnieją problemy językowe w porozumieniu się, należy poprosić o tłumaczenie osoby postronnej. · Jeżeli możliwe – to lepiej zanotować nazwiska i adresy świadków. · Należy zgłosić zdarzenie DYSPOZYTORNI. | · Przypomnieć kierowcy, że należy obowiązkowo wezwać Policję w celu sporządzenia oficjalnego protokołu z zajścia. · Należy sprawdzić stan a/t oraz przewożonego ładunku i zgłosić wszystkie uszkodzenia Policji do protokołu. · Należy zażądać od sprawcy okazania polisy ubezpieczeniowej OC komunikacyjnego. Trzeba tę polisę dokładnie przeczytać (oryginał). Dobrze też wykonać, jeśli istnieje taka możliwość jej ksero. · Z polisy sprawcy należy odpisać: jego nazwisko (sprawdzić z dowodem potwierdzającym tożsamość) oraz adres. Jeżeli właścicielem pojazdu jest firma wówczas należy zapisać jej nazwę i adres. Markę samochodu, nr rejestracyjny, nr nadwozia. Datę ważności polisy. Nazwę i adres firmy ubezpieczeniowej, która wystawiła polisę. Seria i nr polisy. · Sprawca wypadku powinien własnoręcznie napisać oświadczenie, w którym potwierdzi, że spowodował wypadek. Jeżeli istnieją problemy językowe w porozumieniu się, należy poprosić o tłumaczenie osoby postronnej. · Jeżeli możliwe – to lepiej zanotować nazwiska i adresy świadków. · Należy zgłosić zdarzenie Dyrektorowi ds. Jakości. · W przypadku uszkodzenia a/t zgłosić zdarzenie na WARSZTAT i pokierować kierowcę zgodnie z jego instrukcjami. |
STAN ZDROWIA UNIEMOŻLIWIAJĄCY DALSZĄ JAZDĘ | · Wezwać karetkę. · Mieć przy sobie komplet swoich dokumentów. · Zgłosić zdarzenie DYSPOZYTORNI. · W miarę swoich możliwości zamknąć a/t oraz zabrać ze sobą teczkę z dokumentami i kluczami do ładunku. | · Pomóc kierowcy wezwać karetkę. · Utrzymać stały kontakt z kierowcą w celu sprawdzenie jego stanu zdrowia (telefon co 15 min). · Poinstruować kierowcę aby miał przy sobie komplet swoich dokumentów. · Poprosić kierowcę, aby w miarę swoich możliwości zamnkął a/t oraz zabrał ze sobą teczkę z dokumentami i kluczami do ładunku. · W miarę możliwości sprowadzić do pomocy kierowcy innych pracowników firmy, którzy znajdują się w pobliżu (inni kierowcy, pracownicy DKJ lub pracownicy oddziałów) – konieczność pomocy kierowcy oraz zabezieczenia a/t oraz ładunku. · Poinformować o zdarzeniu i podjętych krokach. | |
POŻAR AUTOTRANSPORTERA LUB ŁADUNKU | · Zadzwonić pod numer alarmowy 112 i postępować zgdnie z instrukcjami dyspozytora przyjmującego zgłoszenie. · Podjąć akcję gaśniczą przy użyciu dostępnych na wyposażeniu środków gaśniczych – O ILE NIE ZAGRAŻA TO ZDROWIU I ŻYCIU. · Poinformować o zdarzeniu DYSPOZYTORNIĘ. · Zdobyć informacje: gdzie zostanie odholowany autotransporter, gdzie zostanie odholowany ładunek, dane policjanta, który prowadzi sprawę zdarzenia (imię i nazwisko, nr telefonu, nazwa komisariatu i miejscowości). · Przekazać wszystkie informacje DYSPOZYTORNI. | · Przypomnieć kierowcy aby nie podejmował żadnych akcji gaśniczych ani ratunkowych, jeżeli zagrażają one jego zdrowiu lub życiu. · Utrzymywać z kierowcą stały kontakt. · W miarę możliwości sprowadzić do pomocy kierowcy innych pracowników firmy, którzy znajdują się w pobliżu (inni kierowcy, pracownicy DKJ lub pracownicy oddziałów) – konieczność pomocy kierowcy oraz zabezpieczenie a/t oraz ładunku. · W przypadku problemów językowych kierowcy samemu kontaktować się ze służbami ratowniczymi lub poprosić o wsparcie innych pracowników mówiących w danym języku. · Zdobyć informacje: gdzie zostanie odholowany a/t, gdzie zostanie odholowany ładunek, dane policjanta, który prowadzi sprawę zdarzenia (imię i nazwisko, nr telefonu, nazwa komisariatu i miejscowości). · Poinformować o zdarzeniu WARSZTAT i pokierować kierowcę zgodnie z jego instrukcjami. · Poinformować o zdarzeniu Dyrektora ds. Jakości. | |
WYCIEK PALIWA | MAŁY | · Zabezpieczyć miejsce wycieku przed ogniem (piasek, sorbent). · Samodzielnie zneutralizować jego źródło i skutki przy użyciu piasku lub sorbentu. · Zgłosić zdarzenie DYSPOZYTORNI i czekać na dalsze dyspozycje. | · Przypomnieć kierowcy o konieczności zabezpieczenia wycieku przed ogniem (piasek, sorbent). · Poinformować o zdarzeniu WARSZTAT i pokierować kierowcę zgodnie z jego instrukcjami. |
WYCIEK PALIWA | DUŻY KIEROWCA NIE JEST W STANIE SAMODZIELNIE ZNEUTRALIZOWAĆ SKUTKÓW I ŹRÓDŁA | · Zabezpieczyć miejsce wycieku przed ogniem (piasek, sorbent). · Wezwać straź pożarną. · Zgłosić zdarzenie DYSPOZYTORNI i czekać na dalsze dyspozycje. | · Pomóc kierowcy wezwać straż pożarną. · Poinformować o zdarzeniu WARSZTAT i pokierować kierowcę zgodnie z jego instrukcjami. · W przypadku problemów językowych kierowcy samemu kontaktować się ze służbami ratowniczymi lub poprosić o wsparcie innych pracowników mówiących w danym języku. |
POWAŻNY WYPADEK DROGOWY Z USZKODZENIEM ŁADUNKU | · Należy niezwłocznie opuścić kabinę. · Należy sprawdzić czy nie ma zagrożenia pożaru lub wybuchu (dym, iskry, wyciek paliwa a/t lub z ładunku). · W miarę możliwości rozpocząć akcję gaśniczą przy użyciu dostępnych na wyposażeniu a/t środków gaśniczych. · Nie podejmować żadnych akcji gaśniczych ani ratunkowych, jeżeli zagrażają one zdrowiu lub życiu kierowcy – odsunąć się na bezpieczną odległość i czekać na przybycie straży pożarnej. · Jeżeli nie ma ryzyka – należy zabezpieczyć miejsce zdarzenia zgodnie z przepisami prawa drogowego (trójkąt ostrzegawczy, światła awaryjne). · Należy dokonać ogólnych oględzin stanu a/t oraz ładunku (NIE WCHODZIĆ NA A/T). · Należy zdarzenie zgłosić DYSPOZYTORNI i postępować zgodnie z jej instrukcjami. · Należy zabezpieczyć dokumenty własne, a/t oraz ładunku (+kluczyki). · Nie dopuszczać w pobliże a/t i ładunku osób trzecich nie należących do służb ratowniczych. · Należy na bieżąco zgłaszać DYSPOZYTORNI wszelkie zmiany sytuacji (przyjazd służb ratowniczych itp.). · Zdobyć informacje: gdzie zostanie odholowany a/t, gdzie zostanie odholowany ładunek, dane policjanta, który prowadzi sprawę zdarzenia (imię i nazwisko, nr telefonu, nazwa komisariatu i miejscowości). | · Należy zebrać od kierowcy podstawowe dane. · Należy w miarę możliwości sprowadzić do pomocy kierowcy innych pracowników firmy, którzy znajdują się w pobliżu (inni kierowcy, pracownicy DKJ lub pracownicy oddziałów) – konieczność pomocy kierowcy oraz zabezpieczenie a/t oraz ładunku. · W przypadku problemów językowych kierowcy należy samemu kontaktować się ze służbami ratowniczymi lub poprosić o wsparcie innych pracowników mówiących w danym języku. · Należy poinformować o zdarzeniu WARSZTAT. · Należy poinformować o zdarzeniu Dyrektora ds. Jakości. · Należy koordynować z innymi działami proces ratownictwa a/t oraz ładunku. · Zdobyć informacje: gdzie zostanie odholowany a/t, gdzie zostanie odholowany ładunek, dane policjanta, który prowadzi sprawę zdarzenia (imię i nazwisko, nr telefonu, nazwa komisariatu i miejscowości). | |
KRADZIEŻ ŁADUNKU I/LUB AUTOTRANSPORTERA | · Należy skontaktować się ze strażą miejską lub policją i sprawdzić czy transporter nie został odholowany (zwłaszcza jeśli był zaparkowany na miejscu niedozwolonym). · Należy zgłosić zdarzenie na policję (zanotować dane jednostki policji, adres, nazwisko osoby przyjmującej zgłoszenie). · Należy sporządzić notatkę z opisem zdarzenia, miejscem, datą, godziną, danymi pojazdu i numerem polisy. · Należy zgłosić zdarzenie DYSPOZYTORNI. | Należy przypomnieć kierowcy że musi: · skontaktować się ze strażą miejską lub policją i sprawdzić czy transporter nie został odholowany (zwłaszcza jeśli był zaparkowany na miejscu niedozwolonym), · zgłosić zdarzenie na policję (zanotować dane jednostki policji, adres, nazwisko osoby przyjmującej zgłoszenie), · sporządzić notatkę z opisem zdarzenia, miejscem, datą, godziną, danymi pojazdu i numerem polisy, · w przypadku problemów językowych kierowcy samemu kontaktować się z odpowiednimi służbami lub poprosić o wsparcie innych pracowników mówiących w danym języku, · należy poinformować o zdarzeniu Dyrektora ds. Jakości. | |
AWARIA AUTOTRANSPORTERA | · Nie podejmować żadnych czynności, jeżeli zagrażają one zdrowiu lub życiu kierowcy. · Poinformować o zdarzeniu DYSPOZYTORNIĘ i postępować zgodnie z otrzymanymi zaleceniami. · Jeśli autotransporter trzeba odholować, zdobyć informacje: gdzie zostanie odholowany a/t, gdzie zostanie odholowany ładunek, dane firmy holującej. · W miarę możliwości, na bieżąco informować DYSPOZYTORNIĘ o przebiegu zdarzenia. | · Należy w miarę możliwości sprowadzić do pomocy kierowcy innych pracowników firmy, którzy znajdują się w pobliżu (inni kierowcy, pracownicy DKJ lub pracownicy oddziałów) – konieczność pomocy kierowcy oraz zabezpieczenie a/t oraz ładunku. · W przypadku problemów językowych kierowcy należy samemu kontaktować się z firmą serwisową lub poprosić o wsparcie innych pracowników mówiących w danym języku. · Należy poinformować o zdarzeniu WARSZTAT. |