Mercedes Wymogi
Wymogi zabezpieczenia i ustawiania Samochodów:
Samochody z zawieszeniem ADS:
- Na kartce na szybie znajduje się informacja (system ADS)
- Takie auta tylko na dolnym pokładzie (max. liczba zależy od typu zabudowy i LF);
- Nie mogą być załadowane pod kątem
- Zwiększone odległości (od dachu 20cm, od porogu 10cm)
- Każde koło musi być zabezpieczone pasem
- Każde auto ma być zabezpieczone 6 klinami

Samochody z napędem 4Matic:

Mercedes EQC (samochód elektryczny):
- Najczęściej ładowane w Bremen, Bremerhaven
- EQC z uwagi na mały prześwit podwozia (BATERIE) ładujemy na końcu przyczepy (DÓŁ/GÓRA)
- Zabezpieczamy tak jak auta z ADS (6 KLINÓW i 4 PASY)
- Zakaz zatapiania kół w zapadniach
- Do zabezpieczania auta z napędem elektrycznym EQC używać tylko kliny typu “połówka” – dotyczy klinów wewnętrznych na tylne koła.

Mercedes EQB (Kecskemet):
ZABEZPIECZAMY TAK JAK AUTA Z ADS (6 KLINÓW I 4 PASY).
Auto można zatapiać w zapadniach. Maksymalnie 6 sztuk w ładunku.

Mercedes A CLASSA Ze spojlerem na klapie bagażnika:
Ładujemy wyłącznie przodem do kierunku jazdy!
Załadunek LF 8 na Zabudowie Lohr 2.53

W Kecskemet z zabudów floty Adampol tylko zabudowy LOHR 2.53 i Rolfo FLX mogą załadować 8 aut. UWAGA! LOHR 2.53: W przypadku CLA Kombi w ładunku musi być przynajmniej jeden model A KLASA (taki pojazd ładujemy pod kołyskę lub nad).
W planowaniu Transics na załadunki w Kecskemet dodane są wszystkie najważniejsze wytyczne dotyczące załadunków. Przed załadunkiem na każdym placu MB skonsultuj się z Piotrem Jankowskim tel. : +48 605 601 547
Wykorzystaj wszystkie możliwości Hydrauliczne zabudowy aby skrócić gabaryt ładunku do długości max 20,25 m (dozwolona długość w Niemczech) i max 4m wysokości. Pamiętaj o przepisie LADESTUTZE i przesunięciu górnego pokładu aby długość nie przekraczała 18,75m (element stały konstrukcji).
UWAGA! Po wyjeździe z fabryki przesuń pokład w tył. Problem z wagą na Węgrzech. Przed wjazdem na Niemcy zsuń górny pokład max. do przodu).
Wymagania dotyczące pasów w Kecskemet
Pasy powinny mieć podwójną blokadę i być nieuszkodzone. Na stanie a/t powinno być minimum 25 pasów na każdej zabudowie.
W Kecskemet wracamy do „starego VDI/VDA”, czyli zapinamy pas na przednią oś, dlatego też liczba pasów potrzebnych do zabezpieczenia ładunku uległa zmianie. W przypadku Lohr pierwsze i drugie auto na górnym pokładzie ciągnika traktowane jest jako auto na sztaplu – 5 klinów i 3 pasy.

Powiększenie LF do 7 na zabudowach LOHR 2.53 po BLG

Załadunek LF 7 na zabudowy Lohr 2.53 (srebrne po BLG) jest możliwy gdy na pokładzie balkonu zamontujemy krótkie sztaple i zabezpieczymy je przed możliwością przesunięcia przez przykręcenie blokadami do elementu stałego pokładu.

Zderzaki Przednie – powtarzające się uszkodzenia w Maubauge
- Dokładnie sprawdzaj wszystkie zderzaki, również od spodu. Bardzo często ten element ma wady fabryczne ,które na rozładunkach traktowane są jako szkody transportowe.




- W przypadku znalezienia szkody żądaj wpisu do CMR. Wpis musi być potwierdzony stemplem obsługi placu. W razie odmowy zrób zdjęcia szkody i VINu i zadzwoń: Szkody wykryte na autach marki Mercedes zgłaszaj tel.: +48605601547, na autach marki Nissan/Renault zgłaszaj tel. +48783944867

Aktualizacja dnia: 03.11.2022