Nosovice
Drodzy Partnerzy Biznesowi,
w związku z rozpoczęciem w tym tygodniu tj. od CW15, w Nosovicach załadunków odświeżonego modelu Hyundai Tucson uprzejmie proszę o przekazanie kierowcom aby dokładnie sprawdzali samochody w czasie kontroli jakościowej. Wszelkie nieprawidłowości powinny zostać zgłoszone obsłudze placu przed ruszeniem samochodu z miejsca magazynowego.
Przykładowe szkody:
- wady lakieru na łączeniu elementów zderzak – nadkole.
- wady lakieru, np. zamalowane wtrącenia pod lakierem na progach drzwi.
Przykłady uszkodzeń w załączniku.
Zgłaszanie szkód
W fabryce Hyundai w Nosovicach obowiązuje następująca procedura zgłaszania szkód obsłudze placu:
- Kierowca udaje się w lokalizację gdzie znajduje się samochód do załadunku, sprawdza go a w przypadku wykrycia szkody zgłasza ten fakt Truck Asystentowi (pracownik placu jeżdżący po placu samochodem z dużym napisem TA na drzwiach).
- Przed zgłoszeniem szkody kierowca nie może uruchomić samochodu ani ruszyć go z miejsca magazynowego.
- Zgłoszony samochód zostanie naprawiony lub wymieniony na inny wolny od uszkodzeń.
- Jeśli kierowca podjedzie samochodem w miejsce postoju autotransporterów aby tam zgłosić uszkodzenie to zgłoszenie takie nie będzie ważne a szkoda przejdzie na odpowiedzialność kierowcy.
- W Nosovicach nie wystawia się raportów szkodowych ani nie dokonuje się wpisu o szkodach w CMR.
- W czasie sprawdzania samochodów przed załadunkiem kierowcy powinni sprawdzać stan folii zabezpieczającej na masce i dachu. W przypadku uszkodzonej folii należy ten fakt zgłosić pracownikowi placu – folia zostanie podklejona lub zmieniona na nową.
- W przypadku zerwania się folii z samochodu w czasie transportu kierowca powinien ten fakt odnotować w CMR w polu 18 oraz przesłać zdjęcie samochodu z zerwaną folią na nr tel. 605 607 162 – wyłącznie ładunki dla spedycji Adampol. Będzie to podstawą do odrzucenia roszczenia w przypadku rys na lakierze.
Port koper
Z dniem 1 marca w porcie Luka w Koprze zmienione zostały procedury obsługi kierowców.
Procedura została uproszczona o jeden krok. Od teraz po rozładunku kierowcy nie muszą już zgłaszać się do urzędu portowego po świadectwo rozładunku z listą uszkodzeń (vskladiščenje).
Poniżej zmienione procedury:
- Wpis do Systemu VBS: Przed wjazdem do portu kierowcy muszą obowiązkowo wprowadzić w systemie VBS numery PIN zarówno rozładunkowe jak i załadunkowe oraz poprawnie je scalić.
- Odprawa w biurze: Przy wjeździe do portu należy najpierw zgłosić się do biura Glovis. To bardzo ważny krok, dzięki któremu można na bieżąco rejestrować przybycie w czasie rzeczywistym.
- Odprawa w biurze terminala: Po zgłoszeniu się w biurze Glovis należy zgłosić się do biura portowego terminalu samochodowego, gdzie kierowcy otrzymają informację o miejscu rozładunku i załadunku.
- Zakończone operacje rozładunku/załadunku: kierowcy którzy przyjechali tylko na rozładunek (eksport), mogą po rozładunku udać się bezpośrednio do biura Glovis z pominięciem biura portowego. Jeśli kierowca ma również załadunek (import), musi najpierw udać się do urzędu portowego, aby uzyskać świadectwo załadunku (izskladiščenje) i dopiero wtedy z tym dokumentem udać się do biura Glovis.
- Operacje w soboty: Rozładunek w soboty należy zgłosić do biura Glovis e-mailem w piątek. W sobotę kierowcy muszą zostawić w szufladzie w biurze Glovis wszystkie dokumenty otrzymane w miejscu załadunku – CMR, MRN, fakturę. Potwierdzona CMR zostanie wysłany e-mailem lub przekazany kierowcy przy następnej wizycie w porcie.
- Dodatkowo: Aby zapewnić bezproblemowe działanie, zmiany w numerach rejestracyjnych należy zgłaszać z wyprzedzeniem.
NITRA
Od 01.03. w Nitrze będą obowiązywały nowe zasady (instrukcja w załączniku) najważniejsze zmiany:
- Punkt 16.
Po ustawieniu ciężarówki należy pobrać kontener na wycieki oleju i postawić przy ciężarówce. W przypadku wycieków niezwłocznie użyć w celu zminimalizowania zanieczyszczenia środowiska. 3 awarie = zakaz bezterminowy.
- Punkt 20.
Każde auto niezwłocznie po ustawieniu na pokładzie zabezpieczamy co najmniej 4 klinami i 4 pasami.