Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Budowa autotransportera

ELEMENTY I WYPOSAŻENIE AUTOTRANSPORTERA

Zabudowy dzielimy na:

Zabudowy z możliwością wypięcia ciągnika siodłowego – długa przyczepa i krótki ciągnik

Zabudowa montowana do ramy ciągnika bez możliwości wyczepienia – typu „tandem”


TECHNICZNE SPOSOBY I ELEMENTY SŁUŻĄCE DO OPTYMALIZACJI ŁADUNKU:

Możemy wyszczególnić ustawienia aut w pozycji „Negatyw” i „Pozytyw”

Elementy zabudów :

„Kołyska” przedni dolny układ unoszenia – hydrauliczny układ unoszenia, służący do załadunku, w którym auto jest ustawione na zasadzie sztapla na dolnym pokładzie przyczepy. W tylnej części „kołyski” koła mocowane w przestawnych belkach z lekkiego stopu. Pomost służy również do przejazdu na pokład ciągnika.

„Kołyska” tylny dolny układ unoszenia – hydrauliczny układ unoszenia, służący do załadunku, w którym auto jest ustawione na zasadzie sztapla na dolnym pokładzie przyczepy. W tylnej części „kołyski” koła mocowane w przestawnych belkach z lekkiego stopu.

„Widelec” układ unoszenia platformy montowanej na zabudowach typu tandem: np.: Kässbohrer, Rolfo – hydrauliczny układ unoszenia, służący do optymalizacji przestrzeni ładunkowej i zmniejszenia długości gabarytowej zestawu.

„Sztapel hydrauliczny” – hydrauliczny układ unoszenia pokładu z pojazdem w celu skrócenia długości zestawu. Możliwe jest odchylenie w górę „pozytyw” lub pochylenie w dół „negatyw”.  Maksymalny kąt pochylenia pokładu to 25˚.

„Sztapel ręczny” – rampa ustawiana ręcznie na pokładach autotransportera. Najazdy  powinny być ustawione pod kątem pozwalającym na wjazd na nią bez uszkodzenia dolnej części zderzaka pojazdu. Maksymalny kąt pochylenia rampy to 25˚. Najczęściej spotykane i stosowane w starszych typach zabudów takich jak Lohr 1.21 (zdjęcia poniżej).


LOHR 2.53 WXS

  1. Platforma dachowa („Balkon”) – sterowana hydraulicznie z możliwością ustawienia auta pod większym kątem za pomocą podnoszonych podestów
  2. Górna podłoga ciągnika – sterowana hydraulicznie w zakresie pracy: przód-tył oraz góra-dół. Możliwe ustawienie aut w pozycji „Pozytyw”
  3. Przednia szuflada górnego pokładu przyczepy – wysuwany do przodu podest z ręczną możliwością ustawienia pochyłości
  4. „Kołyska” przedni dolny układ unoszenia platformy sterowany hydraulicznie
  5. „Kołyska” tylny dolny układ unoszenia platformy sterowany hydraulicznie
  6. Środkowy układ unoszenia platformy górnego pokładu przyczepy – sterowany hydraulicznie w zakresie pracy góra-dół. Możliwe ustawienie pojazdu w pozycji „Negatyw”/„Pozytyw”
  7. Tylna część ruchomej podłogi górnego pokładu przyczepy („Sztapel”) – hydrauliczny układ unoszenia w zakresie góra-dół z możliwością zwiększenia / zmniejszenia długości platformy. Możliwe ustawienie pojazdu w pozycji „Negatyw”/„Pozytyw”
  8. Tylna szuflada – wysuwany hydraulicznie pokład na końcu przyczepy

Rolfo FLX

  1. Platforma dachowa („Balkon”) – z ręczną możliwością ustawienia kąta podestów ułatwiając załadunek pojazdów w określonych pozycjach.
  2. Przednia górna podłoga ciągnika („Negatyw”) – sterowana hydraulicznie w zakresie pracy: przód-tył oraz góra-dół
  3. Tylna górna podłoga ciągnika („Sztapel”) – sterowana hydraulicznie w zakresie pracy: przód-tył oraz góra-dół. Możliwe ustawienie aut w pozycji „Pozytyw”
  4. Dolny podest hydrauliczny – możliwość opuszczenia podestu w dół
  5. Platforma dolnego pokładu – hydrauliczny układ unoszenia platformy z możliwością przesuwania przód-tył i regulacji góra-dół
  6. Przednia szuflada górnego pokładu przyczepy – hydraulicznie wysuwane do przodu przedłużenie pokładu
  7. „Kołyska” dolnego pokładu – układ unoszenia platformy sterowany hydraulicznie
  8. Hydrauliczny podnośnik „Widelec” – zakres pracy podnoszenie: góra-dół, przesuwanie: przód-tył
  9. Tylna szuflada górnego pokładu przyczepy – hydraulicznie wysuwane do tyłu przedłużenie pokładu
  10. Tylna szuflada – wysuwany hydraulicznie pokład na końcu przyczepy