Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Procedura unikania uszkodzeń zderzaków przednich

1. Sprawdzić zderzak przedni przed załadunkiem na autotransporter

UWAGA: Należy bezwzględnie sprawdzić:

  • część czołową zderzaka
  • część dolną zderzaka
  • spojler zderzaka

2.Przygotować Autotransporter do załadunku/rozładunku:

  • Usunąć z pokładów wszystkie ruchome przedmioty (kliny, pasy, sztaple)
  • Wyrównać i zmniejszyć przestrzenie w zapadniach (gdy zapadnie nie są wykorzystywane)
  • Ustawić odpowiedni kąt najazdu – jak na zdjęciu poniżej po prawej stronie!
  • Maksymalny kąt nachylenia najazdów do podłoża nie może przekraczać 8°

Techniczne sposoby zmniejszania kąta najazdów – należy bezwzględnie przestrzegać:

•        Maksymalnie opuścić poduszki powietrzne na przyczepie,

•        Wyregulować poduszki powietrzne na ciągniku

•        Odłożyć widełki w najazdach lub dołożyć krótkie najazdy,

•        Wydłużenie pokładów poprzez wysunięcie szuflady na końcu przyczepy.

3. Kontrola prześwitu zderzaka przedniego

  • Kontrolować prześwit między najazdami a zderzakiem przed wjazdem na autotransporter,
  • Prosić drugą osobę o asystę w czasie wjeżdżania i dojeżdżania do drugiego samochodu.
  • Wjazd na sztapel:

Prosić drugą osobę o asystę podczas dwuetapowego wjazdu na sztapel

  1. Załadunek i Przejazd po pokładach a/t
  2. Wypoziomować prawidłowo pokłady na łączeniach pomiędzy ciągnikiem a przyczepą na dolnym i górnym  pokładzie.
  3. Przejeżdżać powoli i równomiernie po pokładach i po najazdach autotransportera.
  4. Uzupełnić wszystkie poprzeczki zapadni przed wjazdem na autotransporter.
  5. Poprzeczki należy wyjąć tuż przed wjechaniem kołami w zapadnie (na zdjęciach prawidłowe ustawienie poprzeczek)

Dwuetapowe wjeżdżanie na sztapel ręczny na końcu przyczepy. W miarę możliwości prosić o asystę drugiej osoby (Schemat wjazdu jak poniżej):