Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Uszkodzenia i braki w autach marki BMW

Częste uszkodzenia transportowe

Kierowco zapobiegaj podobnym uszkodzeniom stosując następujące dobre praktyki:

  • Przed wjazdem autami z niskim prześwitem zachowaj łagodny kąt między najazdami a pokładem przyczepy – w razie potrzeby skoryguj
  • Odpowiednio wyreguluj, przejazd między pokładami ciągnika oraz na łączeniu pokładu przyczepy z ciągnikiem aby zapewnić płaski przejazd
  • Po opuszczeniu pokładów upewnij się, że bezpieczny prześwit jest zachowany (nie mniejszy niż 5cm)- w razie potrzeby po wyjeździe z fabryki skoryguj.

W poniższych miejscach na czas transportu należy zachować większe odległości, niż standardowe!


Auto nad kabiną (różne typy zabudów). Bezpieczny prześwit to min. 5cm

Miejsce nad nadkolami (w przypadku przejazdu, w celu zwiększenia prześwitu należy podłożyć krótkie sztaple)

Zminimalizuj możliwość uszkodzenia progów!

zdj. Elektroniczny pomiar wysokości ładunku przy bramach wyjazdowych placów fabrycznych BMW

Zachowaj bezpieczną odległość między pokładem a progiem auta!

Na placach fabrycznych BMW przy wyjeździe z placu po załadunku weryfikowana jest wysokość ładunku. Kierowcy AT w obawie przed brakiem możliwości wyjazdu ze względu na przekroczoną wysokość często zbyt mocno obniżają auto pozostawione nad kabiną Autotransportera.

Maksymalna wysokość, z jaką można wyjechać załadowanym Autotransporterem z placu BMW w Dingolfing to 4,04 m!

Po wyjeździe z placu w przypadku małych odległości między pokładem a progami auta zwiększ prześwit. Pamiętaj, że zabezpieczenie pasem koła po jednej stronie może spowodować większe pochylenie auta. W takim przypadku zawsze należy sprawdzić prześwit po obu stronach pojazdu.


Uszkodzenia przednich zderzaków

zdj. kontrola prześwitu auta przed wjazdem na A/T

Uwaga na mały prześwit przednich zderzaków! Aby uniknąć uszkodzeń, pamiętaj:

  • zmniejsz kąt najazdu poprzez opuszczenie poduszek przyczepy;
  • wyreguluj poduszki ciągnika;
  • odłóż widełki najazdów;
  • przed wjazdem zawsze skontroluj prześwit;
  • zmniejsz przestrzenie zapadni przed przejazdem po pokładach A/T;
  • poproś o asystę drugą osobę;
  • zachowaj uwagę przy dojeżdżaniu do elementów zabezpieczających np. kliny

Szkody wykryte przy załadunku BMW w Cuxport Cuxhaven

Szkody znalezione na załadunku należy zgłosić obsłudze placu (zakaz ruszania auta z miejsca). Po uzyskaniu akceptacji szkody przez pracowników placu należy wpisać ją w CMR. Plac musi potwierdzić wpis pieczątką. Kopia CMR Nadawcy  z dodanym wpisem musi obowiązkowo zostać w Cuxhaven.

zdj. Potwierdzenie wpisów szkodowych w polu CMR (zastrzeżenia i uwagi przewoźnika)

Szkody wykryte przy załadunku BMW na placu BLG Bremerhaven

Szkody znalezione przed załadunkiem należy zgłosić obsłudze i po wpisaniu w list załadunkowy, kierowca ma obowiązek odebrać protokół w biurze na koniec załadunku. Przykładowy protokół po prawej stronie. Protokół szkodowy na rozładunku pokazujemy do wglądu jedynie wtedy ,gdy szkoda zostanie wykryta!

Zdj. przykład wydrukowanego protokołu szkodowego z BLG Bremerhaven

Aktualizacja dnia: 27.03.2024