Barierka  bezpieczeństwa

  • Autotransporter powinien być wyposażony w barierki bezpieczeństwa, przewidziane przez producenta zabudowy.
  • Wszystkie słupki oraz linki barierek powinny być zamontowane.
  • Olinowanie barierek powinno być czterorzędowe.
  • Każdy element olinowania i słupków powinien być sprawny technicznie.
  • Naciągi olinowania muszą być oryginalne, przewidziane przez producenta zabudowy.
  • Powierzchnie po których porusza się kierowca (stopnie drabinek, elementy zabudowy inne niż pokład) powinny posiadać antypoślizgową powierzchnię.
  • Słupki olinowania oraz metalowe elementy barierek bezpieczeństwa powinny być pokryte gumową lub piankową powłoką chroniącą przewożone auta przed uszkodzeniami.

Stan techniczny autotransportera

  • Autotransporter nie może być pokryty rdzą, która podczas transportu może uszkodzić przewożone pojazdy (zacieki z rdzy i urywające się zardzewiałe elementy).
  • System hydrauliczny zabudowy powinien być w pełni sprawny, wolny od usterek, a przede wszystkim od wycieków płynu eksploatacyjnych. Dotyczy to również zbiorników paliwa jak i silnika ciężarówki.
  • Pokłady zabudowy autotransportera nie mogą posiadać ostrych krawędzi (przerwana perforacja) czy pęknięć w miejscach konstrukcyjnych.
  • Nadkola w autotransporterze nie mogą mieć znacznych uszkodzeń mogących powodować ryzyko powstania szkód na przewożonych pojazdach.
  • Kliny oraz pasy użyte do zabezpieczenia ładunku powinny być w dobrym stanie. Pasy powinny posiadać rękaw antypoślizgowy.
  • Najazdy powinny być wyposażone w widełki zmniejszające kat najazdu.
  • Wszystkie luźne elementy powinny zostać usunięte z pokładów.