Wymagania Toyoty dotyczące autotransportera
Barierka bezpieczeństwa
- Autotransporter powinien być wyposażony w barierki bezpieczeństwa, przewidziane przez producenta zabudowy.
- Wszystkie słupki oraz linki barierek powinny być zamontowane.
- Olinowanie barierek powinno być czterorzędowe.
- Każdy element olinowania i słupków powinien być sprawny technicznie.
- Naciągi olinowania muszą być oryginalne, przewidziane przez producenta zabudowy.
- Powierzchnie po których porusza się kierowca (stopnie drabinek, elementy zabudowy inne niż pokład) powinny posiadać antypoślizgową powierzchnię.
- Słupki olinowania oraz metalowe elementy barierek bezpieczeństwa powinny być pokryte gumową lub piankową powłoką chroniącą przewożone auta przed uszkodzeniami.
Stan techniczny autotransportera
- Autotransporter nie może być pokryty rdzą, która podczas transportu może uszkodzić przewożone pojazdy (zacieki z rdzy i urywające się zardzewiałe elementy).
- System hydrauliczny zabudowy powinien być w pełni sprawny, wolny od usterek, a przede wszystkim od wycieków płynu eksploatacyjnych. Dotyczy to również zbiorników paliwa jak i silnika ciężarówki.
- Pokłady zabudowy autotransportera nie mogą posiadać ostrych krawędzi (przerwana perforacja) czy pęknięć w miejscach konstrukcyjnych.
- Nadkola w autotransporterze nie mogą mieć znacznych uszkodzeń mogących powodować ryzyko powstania szkód na przewożonych pojazdach.
- Kliny oraz pasy użyte do zabezpieczenia ładunku powinny być w dobrym stanie. Pasy powinny posiadać rękaw antypoślizgowy.
Najazdy powinny być wyposażone w widełki zmniejszające kat najazdu.
- Wszystkie luźne elementy powinny zostać usunięte z pokładów.

