Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Instrukcja kontroli autotransporterów i pracy kierowców

Pracownik Sekcji Kontroli Technicznej i/lub Kontroler Jakości przeprowadza kontrolę stanu technicznego autotransportera oraz pracy kierowcy w całym procesie przewozu, przed oraz po naprawie.

1. Kontrola stanu technicznego autotransportera:

Kontroler wizualnie sprawdza ogólny stan techniczny autotransportera zgodnie z wymaganiami Adampol S.A oraz Klienta ze szczególnym uwzględnieniem poniższych elementów:

  • Hydromotory
  • Kliny
  • Nadkola
  • Najazdy/widełki
  • Olinowanie/naciągi
  • Opony
  • Oświetlenie/mocowanie
  • Pasy
  • Pokłady
  • Powłoka antypoślizgowa
  • Powłoka ochronna wewnętrzna
  • Pozostałe elementy zabudowy
  • Przewód hydrauliczny
  • Rozdzielacz/sterownik
  • Siłownik
  • Sztaple/mocowania
  • Szyba czołowa/lusterka
  • Teflony/zabezpieczenia pokładów
  • Temperatura felg (przy pomocy urządzenia)
  • Zabudowa
  • Zabezpieczenia

Kontroler sprawdza czy kierowca wykonuje swoje obowiązki zgodnie z wymaganiami Adampol S.A oraz Klienta ze szczególnym uwzględnieniem poniższych punktów:

  • Hełm ochronny
  • Ubranie robocze
  • Obuwie ochronne
  • Kamizelka odblaskowa
  • Rękawice robocze
  • Metalowe części ubioru/biżuteria
  • Organizer
  • Bezpieczna jazda po A/T
  • Dwuetapowy wjazd na sztapel
  • Odpowiednie odległości między autami
  • Prawidłowe obchodzenie się z ładunkiem
  • Prawidłowy kąt najazdu
  • Sprawdzenie nr VIN oraz ładunku
  • Stosowanie się do wymogów placu/klienta
  • Użycie nieuszkodzonych pasów
  • Użycie nieuszkodzonych klinów
  • Wysiadanie drzwiami kierowcy
  • Zabezpieczenie zgodnie z VDA
  • Zamknięcie samochodów

Kryteria blokad kierowcy:

Kierowca nie stosuje się do wymagań Adampol SA i/lub Klienta, w szczególności gdy:

  • jest nietrzeźwy/pod wpływem środków odurzających
  • zachowuje się nieodpowiednio
  • nie posiada kompetencji do pracy na autotransporterze
  • nie posiada ubrania roboczego, obuwia ochronnego, kamizelki odblaskowej, rękawic roboczych, hełmu ochronnego
  • posiada niezabezpieczone metalowe części ubioru/biżuterii

Na podstawie powyższych kryteriów, kontroler ma prawo zablokować autotransporter i/lub kierowcę na wszelkie awizacje bądź awizacje na konkretnego Klienta, markę, grupę marek, miejsce załadunku, miejsce rozładunku.

Po wykonaniu kontroli, kontroler wysyła informację o wynikach kontroli do DKJ, podwykonawcy, opiekuna podwykonawcy. W przypadku gdy status kontroli jest negatywny kontroler dodaje informację o konieczności naprawy autotransportera i odesłania zdjęć potwierdzających jej dokonanie i/lub o konieczności przeszkolenia kierowcy i odesłania podpisanego formularza dołączanego do wiadomości.

Wyłączenie blokady autotransportera dokonywane jest przez pracownika DKJ na podstawie dokumentacji zdjęciowej, przysłanej przez właściciela zablokowanego środka transportu lub podczas kontroli autotransportera. O wyłączonej blokadzie należy poinformować podwykonawcę, opiekuna podwykonawcy oraz DKJ.

Wyłączenie blokady kierowcy dokonywane jest przez pracownika DKJ na podstawie potwierdzenia przeszkolenia kierowcy na odpowiednim protokole szkoleniowym, przysłanym przez jego przełożonego lub po przeszkoleniu przez kontrolera jakości podczas kontroli pracy kierowcy. O wyłączonej blokadzie należy poinformować podwykonawcę, opiekuna podwykonawcy oraz DKJ.