Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Kontrola stabilizatora sprzęgu i mocowania rozdzielacza hydraulicznego

Poniżej film pokazujący stabilizator sprzęgu podczas jazdy w zabudowie Rolfo Ego


Kontrola śrub mocujących rozdzielacz hydrauliczny

Uwaga!!! W lorach typu 100 (np. 1.21 1.23 1.53 itp.) może dojść do zerwania śrub mocujących rozdzielacz hydrauliczny na przyczepie. Po opadnięciu rozdzielacza dochodzi do wciśnięcia dźwigienek co może doprowadzić do powolnego opadania pokładu w trakcie jazdy lub uruchomienia układu opuszczania pokładów po włączeniu pompy przez kierowcę i poważnego uszkodzenia ładunku!!!

Przed włączeniem urządzenia pompy hydraulicznej, kierowca najpierw musi otworzyć klapę rozdzielacza i wzrokowo ocenić sposób zamontowania rozdzielacza. W przypadku zerwania rozdzielacza kategoryczny zakaz uruchomiania urządzeń hydraulicznych!

Korozja śrub mocujących

Braki śrub oraz luzy na śrubach

Korozja, luzy oraz braki śrub mocujących rozdzielacz grożą niekontrolowanym włączeniem się siłowników hydraulicznych
a w konsekwencji poważnym uszkodzeniem przewożonych pojazdów!!!

Prawidłowe mocowanie rozdzielacza
(4 śruby zamocowane stabilnie)

Śruby bez korozji oraz luzów

Przykłady uszkodzenia ładunku po włączeniu pompy hydraulicznej z uszkodzonym rozdzielaczem. Zablokowana dźwignia powodowała niekontrolowane opuszczanie górnego pokładu na załadowane na dolnym pokładzie auta i zgniatanie dachów:


Aktualizacja dnia 24.11.2023