Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Ladestutze

Niemieckie przepisy dotyczące zezwoleń w ruchu drogowym (StVZO)
§ 32.  Wymiary pojazdów i zespołów pojazdów

Przepis dotyczy ciężarówek przewożących pojazdy na terytorium Niemiec i dotyczy w szczególności autotransporterów marki Lohr, w których górny pokład nie posiada stałego zaczepienia z tylną podporą ładunkową i jest konstrukcyjnie elementem przesuwnym.

  • W przypadku autotransporterów rozporządzenie Ladestutze mówi o tym, żeby ostatni stały element zabudowy A/T nie przekraczał długości 18,75m liczonej od początku zespołu pojazdów
  • Jedynym elementem wystającym poza 18,75m (dotyczy górnego i dolnego pokładu) może być ruchoma szuflada (zabudowy tandem typu Rolfo, Kassebohrer i nowy LOHR 2.53 – na zdjęciu poniżej) i pojazd, którego zwis wystaje poza pokład. W przypadku zabudów Lohr nie posiadających ruchomej szuflady pokładu, element ten powinien być podczas transportu ściągnięty.

Załadunki Nosovice/ Żylina:

przy LF7 w dwóch metodach załadunku na zabudowach typu LOHR 1.21 nie da się załadować zgodnie z niemieckimi standardami. Nie można ściągnąć górnego pokładu tak, żeby jego ostatni stały element mieścił się w wymiarach 18,75m.


LOHR: przykłady załadunku z zastosowaniem Ladestutze


  • Auto na szufladzie na dolnym pokładzie może być załadowane na równi lub wystawać poza szufladę.
  • Koniec górnego pokładu nie może wystawać poza szufladę dolnego pokładu lub załadowane auto na dolnym pokładzie
  • Samochód załadowany jako ostatni na górnym pokładzie przyczepy musi być na równi z pokładem lub wystawać po za, lecz nie dalej niż samochód na dolnym pokładzie lub dolna szuflada.