Wymagania Adampol SA
Autotransporter
Dokumentacja
Wymagania poszczególnych marek samochodów
Procedury placu
Informacje transportowe

Gliwice – Wymogi Jakościowe

Plac Wega RA Gliwice
Adres:

ul. Adama Opla 1, 44-121 Gliwice

Koordynaty GPS:

50°19’10.8″N 18°37’20.9″E

50.319667, 18.622472

Godziny pracy:

Pn. – Pt. godz. 06:00 – 22:00 nieprzerwanie

(Ostatni możliwy wjazd Autotransportera z dokumentami celnymi do 17:30, bez celnych do 20:00)

Sb.: 06:00 – 14:00 (ostatni wjazd do 12:00) Nd.: Nieczynne

NA PLACU W GLIWICACH ŁADUJE SIĘ MODELE:

Wszystkie modele aut typu BUS grupy Stellantis ( Opel, Fiat, Peugeot, Citroen )

L1, L2, L3, L4 – długości nadwozia Movano, od najkrótszego do najdłuższego.

H1, H2, H3 – wysokości nadwozia, od najniższego do najwyższego.


Procedura załadunku:

Zdj. Plac Stellantis Gliwice
  • Zatrzymaj się przy posterunku ochrony w celu rejestracji ciężarówki
  • Udaj się do biura (road office) w celu uzyskania instrukcji załadunku. WEGA RA dostarczy dokument wyszczególniający pojazdy do załadunku i stanowisko
  • Udaj się do miejsca załadunku wyznaczonego przez pracownika biura (road office)
  • Załaduj wyznaczone pojazdy. Kierowca nie rozpoczyna przemieszczania pojazdów bez uprzedniej kontroli wszystkich pojazdów.
  • W przypadku szkody na pojeździe lub innych trudności, poinformuj osobę odpowiedzialną
  • Udaj się do biura w celu potwierdzenia wyjazdu (administrative exit). OCHRONA dokona podwójnej kontroli, czy kierowca załadował odpowiednie pojazdy
  • Listy przewozowe CMR są wypisywane przez kierowcę
  • Udaj się na posterunek ochrony w celu sprawdzenia ładunku, następnie opuść teren placu.

Procedura szkodowa / zgłoszenie szkody:

Dokonaj dokładnej kontroli pojazdów pobieranych na placu w Gliwicach – wszystkie zauważone podczas kontroli szkody/braki w wyposażeniu muszą zostać zgłoszone przez kierowcę obsłudze placu.

Obsługa placu po weryfikacji problemu podejmuje się ewentualnej naprawy, doposażenia lub wymiany auta w ładunku.


Wymagania dotyczące pracy kierowcy:

  1. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązującego na terenie fabryki.
    Respektowanie znaków drogowych – ZABRONIONE JEST skracanie przejazdów i nierespektowanie wyznaczonych pasów ruchu.
  2. Limit prędkości do 30 km / h, chyba, że wskazano inaczej
  3. W strefie załadunku kierowca powinien używać kamizelki w kolorze POMARAŃCZOWYM.
  4. Obowiązek noszenia kasku zapiętego pod szyją podczas prac na górnym i dolnym pokładzie autotransportera na terenie fabryki w Gliwicach.
  5. Mocowanie pojazdów na pokładach AT zgodnie ze standardem ECG (odpowiednia ilość zabezpieczeń: kliny + pasy mocujące, właściwa pozycja klinów zabezpieczających, pasy nieskręcone, klamra pasa w bezpiecznej odległości od karoserii)
  6. Zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy pojazdami oraz pomiędzy pojazdami, a elementami konstrukcji autotransportera

Wymagania dotyczące stanu Autotransportera:

  1. Przed załadunkiem należy sprawdzić stan techniczny barier ochronnych na górnym pokładzie AT. Barierki muszą być założone w miejscach fabrycznie przystosowanych do ich montażu. Słupki muszą być wyposażone w fabryczną powierzchnię ochronno-amortyzującą. Linki nie mogą być uszkodzone. Metalowe elementy spinek należy okleić materiałem ochronnym.
  2. Na czas załadunku ZAKAZANY jest demontaż Barier! Przy załadunkach aut typu BUS należy zachować zwiększoną ostrożność podczas prac na górnym pokładzie autotransportera, oraz umiejętnie ustawić auto na górnym pokładzie, aby słupki barier nie przeszkadzały przy wysiadaniu z pojazdu.
  3. Obowiązuje bezwzględny zakaz samodzielnych napraw na terenie fabryki.

UWAGA: Wypadek na terenie fabryki Stellantis Gliwice IX 2022

Opis zdarzenia: Niezgodność – kierowca odbezpieczył słupek, gdyż ten przeszkadzał na czas wyjścia z pojazdu, nie zadziałał system bezpieczeństwa!

Skutek – kierowca spadł z górnego pokładu ciężarówki doznając złamania nogi.

W roku 2022 doszło do kilku groźnych wypadków w wyniku upadku z górnego pokładu Autotransportera. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo kierowców prosimy o zapoznanie się z załączonymi wymogami i stosowanie ich w procesie załadunku.

Autotransportery, w których zostaną stwierdzone nieprawidłowości dotyczące stanu mocowań słupków oraz stanu technicznego samych barierek (rdza, miejsca spawania, demontaż barier) zostaną odesłane do naprawy bez możliwości podjęcia ładunku.


W przypadku Podwójnej Obsady AT:

Podczas operacji załadunku/rozładunku, tylko jedna osoba obsługuje autotransporter, z wyjątkiem sytuacji, gdzie konieczna jest asysta/pomoc drugiej osoby (wjazd na autotransporter/dostosowanie odległości, itp.)

  1. Drugi kierowca powinien pozostawać w odległości minimum 2 metrów od a/t podczas załadunku,
  2. Zabronione jest manewrowanie pokładami jeśli znajduje się na nich jeden z kierowców,
  3. Informacja o podwójnej obsadzie powinna być dodana do awizacji.